54Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

54Forum

Sakarya'lıların Forumu... Sakaryalı Olmak Ayrıcalıklıdır...
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Araç Takip Sistemleri Teknik Şartnamesi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
кa¡η
Admin
кa¡η


Mesaj Sayısı : 850
Puan : 1941
Itibar : 6
Kayıt tarihi : 23/10/09
Yaş : 32
Nerden : Sakarya

Araç Takip Sistemleri Teknik Şartnamesi Empty
MesajKonu: Araç Takip Sistemleri Teknik Şartnamesi   Araç Takip Sistemleri Teknik Şartnamesi Icon_minitimePaz Ara. 13, 2009 1:49 am

1 ARAÇ TAKİP SİSTEMİ TEKNİK ŞARTNAMESİ
1.1 ARAÇ TAKİP DONANIMI TEKNİK ŞARTNAMESİ
1.1.1 TASARIM ÖZELLİKLERİ
1.1.1.1 GSM Modem en az GSM 900/1800 şebekelerini desteklemelidir. GPRS ve SMS özelliği bulunmalıdır.
1.1.1.2 GSM ve GPS antenleri dahili olmalıdır.
1.1.1.3 GPS alıcısı en az 16 kanallı olmalıdır.
1.1.1.4 GPS sinyal duyarlılığı en az -156 dBm olmalıdır.
1.1.1.5 Zor şartlarda daha hızlı konum belirleyebilmek için cihazda kullanılan GPS, Assist-GPS özelliğine sahip olmalıdır. Merkez bağlantısından Assist-GPS yardımı alabilmelidir.
1.1.1.6 5V-16V arasındaki besleme ile çalışabilmelidir.
1.1.1.7 Çalışma sıcaklığı en az -20 ile +60 Co olmalıdır.
1.1.1.8 Cihaz üzerinde en az 1 adet Input ve 1 adet Output bağlantısı bulunmalıdır.
1.1.1.9 Donanım üzerinde dahili mikrofon bulunmalıdır.
1.1.1.10 Donanım üzerinde harici mikrofon bağlantısı için gerekli soket bulunmalıdır.
1.1.1.11 Donanım dahili şarj edilebilir Lithium-Ion batarya sahip olmalıdır.
1.1.1.12 Dahili Lithium-Ion batarya şarj devresi donanım üzerinde olmalıdır.
1.1.1.13 Donanım dahili Lithium-Ion batarya ile çalıştırıldığında ve dakikada bir konum bildirdiğinde en az 5 saat çalışmasını sağlayabilecek (uyku durumları hariç) güce sahip olmalıdır.
1.1.1.14 Donanımın dahili Lithium-Ion batarya ile çalışma süresini uzatmak için, belirli bir süre hareketsizlik halinde uyku moduna geçmelidir. Tekrar hareket halinde otomatik çalışması için gerekli düzeneğe sahip olmalıdır.
1.1.1.15 Donanım dış enerji kaynağı ile çalışabilmelidir.
1.1.1.16 Donanım üzerinde sabit montaj veya mobil (sabit montaj yapılmadan) kullanıldığını belirten bir anahtarlama olmalıdır. Buna göre anahtarlama sabit montaj modunda ise aracın çalınma, çekilme, izinsiz kullanım ve enerji kablosunun çıkartılması gibi ihlaller oluştuğunda merkeze bilgi verebilmelidir.
1.1.1.17 Donanıma dışarıdan yapılacak tüm kablo bağlantıları için birden fazla soket kullanılmamalıdır. Tek soket ile dış enerji sistemi, araç kontak bağlantı ve diğer bağlantılar yapılabilmelidir.
1.1.1.18 Donanım üzerinde en az bir adet RS232 haberleşme bağlantısı bulunmalıdır. İhtiyaç halinde bu bağlantıya Personel tanıma sistemi veya LCD mesajlaşma ünitesi bağlanarak merkez ile haberleşmesi sağlanabilmelidir.
1.1.2 FİZİKSEL ÖZELLİKLER
1.1.2.1 Ünitenin kapladığı alan 75 cm3 den büyük olmamalıdır.
1.1.2.2 Ünitenin toplam ağırlığı 100 gram dan büyük olmamalıdır.
1.1.2.3 Dahili Li-ion batarya ve GSM-SIM kart, tornavida gibi yardımcı aletlere gerek kalmadan kolayca sökülebilmeli ve yenisi ile değiştirilebilmelidir.
1.1.3 ÇALIŞMA ÖZELLİKLERİ
1.1.3.1 GPRS veya SMS ile haberleşebilmelidir. Aksi belirtilmediği sürece tüm haberleşme GPRS üzerinden yapılmalıdır.
1.1.3.2 GPRS üzerinden yapılan haberleşmede TCP/IP kullanılmalıdır.
1.1.3.3 Cihaz firmware yazılımı GPRS üzerinden güncellenebilmelidir.
1.1.3.4 Cihazın GPRS üzerinden yaptığı bağlantıda 2 farklı IP ve APN tanımı yapılabilmelidir. Birinci IP ve APN bağlantısı ile merkeze ulaşılamaz ise ikinci IP ve APN bağlantısı ile merkez sunucusuna ulaşmaya çalışmalıdır.
1.1.3.5 Cihazın tüm çalışma değerleri RS232 bağlantısı veya GPRS üzerinden değiştirilebilmelidir.
1.1.3.6 Cihazın takılı olduğu aracın çekilme, çalınma veya izinsiz kullanım durumlarını tespit edebilmeli ve anında bağlı bulunduğu merkezi bilgilendirebilen özelliklere sahip olmalıdır.
1.1.3.7 Cihaz araç enerjisi ile çalıştırılıyor ise; araç kontağı açıldığında veya kapatıldığında otomatik çalışmalı veya kapanmalıdır. Cihaz üzerindeki butonlardan kullanıcı müdahalesi ile kapatılıp açılmamalıdır.
1.1.3.8 Ünite takılı olduğu aracın mesafe bilgisini hesaplayabilmelidir.
1.1.3.9 Merkeze gönderilen GPS veri paketinde Enlem, Boylam, Yükseklik, Hız, Yön, Uydu Sayısı, HDOP ve iki konum arasındaki mesafe bilgisi bulunmalı ve tüm bu bilgilerin 20 Byte ı geçmemesi için gerekli sıkıştırma algoritması geliştirilmiş olmalıdır.
1.1.3.10 GPRS bağlantısının olmadığı zamanlarda merkeze göndermesi gereken bilgileri dahili hafızasından depolayabilmelidir.
1.1.3.11 Dahili hafızasında en az 80.000 adet konum bilgisi saklayabilmelidir.
1.1.3.12 Donanıma takılan GSM-SIM kartın PIN numarası tanımlanabilmelidir.
1.1.3.13 GPRS üzerinden, GPS bilgisinin aktarılmasında zaman kısıtlaması bulunmamalı, istendiği taktirde 1 saniye aralıklarla konum bilgisi merkeze aktarılabilmelidir.
1.1.3.14 Donanım tarafından aşağıdaki kısıtlama tanımları kontrol edilebilmeli ve merkezden bu kısıtlama değerleri değiştirilebilmelidir. Kısıtlama tanımları ihlalinde donanım GPRS üzerinden merkeze bilgi vermelidir.
· Cihaz için tanımlanan hız limitinin aşılması.
· Ani hızlanma ve yavaşlamaları tespit etme.
· Kontak açık durumda uzun süre bekleme.
· Belirlenmiş coğrafi koordinat noktalarına ulaşma.
1.1.3.15 Mobil donanım üzerinde, acil durumda merkeze haber verecek bir mekanizma bulunmalıdır. Acil durum mekanizması kablo yardımı ile araç içerisindeki herhangi bir yere uzatılabilmelidir. Bu mekanizma harekete geçirildiğinde mobil donanım bağlı bulunduğu merkez sunucusuna acil durum sinyali gönderebilmelidir. Acil durum anında merkeze gönderilen konum bilgisi aralığı ayrıca tanımlanabilmelidir.


1.2 ARAÇ TAKİP SİSTEMİ SİSTEMİ YAZILIMLARI TEKNİK ŞARTNAMESİ
1.2.1 GENEL ÖZELLİKLER
1.2.1.1 Sistem bütünlüğünü sağlamak için tüm görsel sistem yazılımları aynı yazılım dili ile yazılmış olmalıdır.
1.2.1.2 Özellikle GPRS üzerinden yapılacak haberleşmelerde haberleşme maliyetini düşürecek her türlü önlem alınmalıdır.
1.2.1.3 Tüm sistem yazılımları windows tabanlı olmalı ve her donanım için kullanılacak yazılımların lisansları temin edilmelidir.
1.2.1.4 Sistemin veritabanı tercihi Oracle veya Microsoft SQLServer olmalıdır. Bu veri tabanları dışındaki veritabanı önerileri kabul edilmeyecektir. Önerilen veritabanı ihale tarihindeki son sürüm olmalıdır.
1.2.1.5 GPRS ile yapılan tüm haberleşmelerde TCP/IP haberleşme altyapısı kullanılmalıdır.
1.2.1.6 Tüm mobil üniteler aksi bir durum belirtilmediği sürece sürekli online olacak şekilde çalışmalıdır.
1.2.1.7 Sistemde text mesajlaşma altyapısı olmalı ve mesajlar online bağlantılar üzerinden anında dağıtılmalıdır.
1.2.1.8 Tüm mobil ünitelere ait coğrafi konum ve diğer bilgiler web tabanlı arayüzle sorgulanabilmeli ve sayısal harita üzerinden takip edilebilmelidir.
1.2.2 SUNUCU (MERKEZ) YAZILIMI TEKNİK ŞARTNAMESİ
1.2.2.1 Yazılım/Yazılımlar Windows oturumu başlatılmadan (herhangi bir kullanıcı ile logon olmadan) çalışabilmelidir.
1.2.2.2 Merkez yazılımı, LAN/WAN daki sistem gözlem yazılımları ile GPRS üzerinden bağlanan mobil ünitelerin arasındaki haberleşmeyi sağlamalıdır.
1.2.2.3 Sistem Mobil cihazlardan gelen bilgileri online olarak gözlem yazılımlarına ulaştırmalıdır. Gözlem yazılımları ayrıca veri tabanından sorgu yaparak online konum bilgisi almamalıdır.
1.2.2.4 Sistem dahilindeki tüm haberleşme kayıt altına (log) alınmalıdır.
1.2.2.5 Mobil terminallerin firmware yazılımlarını güncelleyebilmelidir.
1.2.2.6 Mobil terminallere Asist-GPS desteği sağlayabilmelidir.
1.2.2.7 Sistem dahilindeki tüm mesaj komutları onaylı posta olarak takip edilmeli, onaylanmayan her mesaj mobil terminal sisteme bağlandığında otomatik olarak iletilmelidir.
1.2.2.8 Sistem, mobil terminal olarak kullanılabilecek TabletPC ve PocketPC yazılımlarından veritabanındaki tanımlanan tablolardan sorgu yapabilmesi izin vermeli ve sorgu sonucunu terminale ulaştırmalıdır.
1.2.2.9 Sistem, mobil terminallerden gelen coğrafi koordinat bilgisini, veritabanında yetkilendirilmiş diğer mobil terminallere yönlendirebilmelidir.
1.2.2.10 Mobil terminalin merkez yazılımına ve merkez yazılımının mobil terminale gönderdiği bilgiler her mobil terminal için ayrı ayrı veritabanına kaydedilmeli ve günlük, aylık ve yıllık bazlarda raporlanabilmelidir.
1.2.2.11 Her mobil terminalin kat ettiği mesafe bilgisi ayrı ayrı veritabanına kaydedilmeli ve günlük, aylık ve yıllık bazlarda raporlanabilmelidir.
1.2.2.12 Mobil terminallerden gelen Coğrafi koordinatlı GPS konum bilgisi adres bilgisine çevrilebilmelidir.
1.2.2.13 Mobil terminallerden gelen coğrafi koordinat bilgilerinden bölge ve güzergah kontrolü yapılabilmelidir.
1.2.2.14 Sistemde SMS sunucusu bulunmalıdır.
1.2.2.15 İstenilen bir aracın son coğrafi konum bilgisine ait adres bilgisi SMS ile sorgulanabilmelidir.
1.2.2.16 Mobil terminallerin kısıtlama ihlalleri SMS ile sistemde tanımlanmış GSM numaralarına iletilebilmelidir.
1.2.2.17 Sistem haberleşme aktiviteleri online olarak LAN/WAN daki herhangi bir bilgisayara kurulacak gözlem yazılımı yardımı ile izlenebilmelidir.
1.2.3 İZLEME YAZILIMI TEKNİK ŞARTNAMESİ
1.2.3.1 Mobil ünitelerin coğrafi koordinat konumlarını sayısal harita üzerinde gösterebilmelidir.
1.2.3.2 Gözlem yazılımı iki veya daha fazla ekran kullanımını desteklemeli, birinci ekranda sadece sayısal harita ile ilgili görüntüler bulunurken ikinci ekranda diğer sistem aktiviteleri gösterilmelidir. Operatörün yaptığı ayarlamalara göre ekran konumları her operatör için ayrı ayrı kaydedilmelidir.
1.2.3.3 Gözlem modülünde online izlenebilecek mobil ünite sınırlaması bulunmamalı ve aynı anda binlerce mobil ünite için sayısal harita üzerindeki sembol oluşturulabilmelidir.
1.2.3.4 Operatör tarafından seçilen bir terminal farklı bir formda tek bir mobil terminal olarak izlenebilmeli ve bu izleme işlemi istenildiği kadar mobil terminal için uygulanabilmelidir.
1.2.3.5 Zoom-in, Zoom-out, kaydırma, istenilen bir noktayı ortalama, istenilen bir noktada bulunan tüm katman bilgilerini alma, iki nokta arasındaki mesafeyi hesaplama ve tüm katman bilgilerinden arama yapma gibi özellikleri bulunmalıdır.
1.2.3.6 Sistemde online olan mobil ekiplerden istenilen mobil ekibin pozisyon bilgisi değiştiğinde alarm üretebilmelidir.
1.2.3.7 Sistemde online olan mobil ekiplerden, istenilen mobil ekiplerin ekranda gösterilen harita konumu dışına çıkması halinde otomatik olarak yeni bir ölçeklendirme yapılarak mobil ekibin erkanda gösterilmesi sağlanmalıdır.
1.2.3.8 Sistem operatörleri hesaplarına özgü sayısal harita bölgelerini kaydedilmeli ve kaydedilen bu bölgelere bir kısa yol ile ulaşabilmelidir.
1.2.3.9 Sistem operatörleri hesaplarına özgü harita bölgelerinde otomatik gezinmeyi sağlayacak makrolar tanımlayabilmelidir.
1.2.3.10 Mobil ekiplerin merkeze göndermiş oldukları coğrafi koordinat bilgilerinden faydalanılarak sayısal harita üzerindeki rotası iz bırakarak raporlanabilmelidir.
1.2.3.11 Her mobil ekibin sayısal harita üzerinde gösterilmesi için özel semboller seçilebilmelidir. Özel sembol seçilmemiş mobil ekip, grup koduna göre seçilen bir sembolle gösterilmelidir. Sembollerin karakter özelliği ve renk seçimi tamamen operatör kontrolüne bırakılmalıdır.
1.2.3.12 Sayısal harita üzerindeki mobil ekip simgesi yön bilgisine göre çevrilebilmelidir.
1.2.3.13 Online ve Offline olan tüm mobil ekiplerin konum, yön, hız, uydu sayısı, GPS sinyal gücü ve mobil ekip durum bilgileri, Online/Offline, Hız ve Ekip durum bilgilerine göre farklı renklerde liste halinde görüntülenebilmelidir. Operatör mobil ekiplerin listelenen özelliklerine göre gruplandırma ve sıralama yapabilmeli listeyi yazıcıdan rapor olarak alabilmelidir.
1.2.3.14 Geçmiş tarihlere ait sistem aktiviteleri operatörün gireceği kriterlere göre sorgulanmalı ve yine operatörün seçeceği bir hızda canlandırılabilmelidir.
1.2.3.15 Sayısal harita üzerindeki mobil terminallere ait sembol/semboller seçilebilmeli, seçilen bu sembol/semboller hakkında sistemde bulunan konum, yön, hız, uydu sayısı, GPS sinyal gücü, terminalin bulunduğu noktanın ilçe, semt, mahalle ve yol bilgisi, terminali kullanan personel ve araç hakkındaki bilgiler operatöre raporlanabilmelidir.
1.2.3.16 Online veya Offline olan mobil terminallere standart veya serbest mesaj gönderilebilmelidir.
1.2.3.17 Mobil terminallerden gelen mesajlar operatörün dikkatini çekecek şekilde görüntülenmeli ve operatör tarafından okunan mesajlar onaylandıktan sonra izleme ekranından silinmelidir.
1.2.4 CEP BİLGİSAYARI YAZILIMI TEKNİK ŞARTNAMESİ
1.2.4.1 Sistem, Windows Mobile, Pocket PC tabanlı cihazlar üzerinde çalışabilmelidir..
1.2.4.2 Sistem, .NET 2.0 ortamında, 64MB ana bellekli mobil bilgisayarlar üzerinde çalışabilmelidir.
1.2.4.3 Sistem, Türkiye geneli için karayolları, köy yolları, yerleşim yerleri gibi tüm detayları harita olarak içermelidir.
1.2.4.4 Sistem, entegre veya harici (bluetooth, seri vb. Bağlantı ile bağlanmış) GPS verisini kullanıp, bulunulan yeri mobil bilgisayarın üzerinde gösterebilmelidir.
1.2.4.5 Sistem, hızlı bir şekilde değişik harita bölgelerine, pan-zoom işlemlerini destekleyecek, istenirse GPS bağlantısı açılıp, kapatılabilecektir.
1.2.4.6 Sistem, hareket halinde iken istenirse GPS’i ekrana devamlı olarak otomatik ortalayacak, ve yön değiştirildiğinde alttaki harita da dönecektir. İstenirse harita dönmeyecek, ekranın dışına çıkma durumunda tekrar ortalama yapacaktır.
1.2.4.7 Sistem, alttaki harita katmanlarından, il ve/veya ilçe adı vererek sokak, donatı (okul, cami, hastane, eczane, restoran, akaryakıt istasyonu vb.) arama yapabilecektir.
1.2.4.8 Sistem adres arama işleminde Türkçe karakterler kullanabilmelidir.
1.2.4.9 Sistem, harita üzerinde, favori nokta kaydı yapabilmelidir.
1.2.4.10 Sistem, favori nokta haricinde, veri girişi yapıp, girilen verilerin merkezde bir sunucuya gönderilmesini sağlamalıdır.
1.2.4.11 Sistem, verilen iki nokta arasında, en kısa/en hızlı yol güzergahını hesaplayıp, yol ağının üzerine ayrı bir renkle ifade edebilmelidir.
1.2.4.12 Sistem, kısa yol hesaplamasında, yaya veya araba tercihi yapabilmelidir.
1.2.4.13 Sistem, canlı olarak yol üzerinde hareket ederken, sesli yönlendirmeler vererek gidilecek yöne doğru hareket bilgileri vermelidir. (50 metre sonra sola dönün, 500 metre bu yolu takip edin gibi..).
1.2.4.14 Sistem, istenildiği anda verilen bir IP adresine belirlenen aralıklarla bulunduğu koordinatı göndermeye başlayabilmelidir. Bu sayede sahadaki navigasyon yapan personel aynı zamanda merkezden de izlenebilmelidir.
1.2.4.15 Sistem, sahada hareketli ve merkeze koordinat gonderen baska unitelerden, kendisine yetkilendirilmis diger bir üniteyi dekranında izleyip, takip yapabilmelidir.
1.2.4.16 Sistem, kurumun kendi ihtiyacı olan vektör haritaları kendi başına ekleyebilecek araçları da içermeli ve firma bu yazılımları da kuruma teslim etmelidir.
1.2.4.17 Sistem, SD veya Mini SD gibi ikincil bellekler üzerinden çalışabilmeli, mobil bilgisayarın üzerine kurulum gerektirmemelidir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://kain.beep.com
 
Araç Takip Sistemleri Teknik Şartnamesi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Sisli havalarda araç kullanmanın püf noktaları
» Elektronik Güvenlik Sistemleri hakkında
» Kadından Teknik Direktör Olursa
» Access Kontrol Sistemleri - Kartlı Geçiş Sistemi
» CCTV Kamera sistemleri hakkında bilinmesi gerekli detaylar

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
54Forum :: Teknoloji :: Gelişen Teknoloji-
Buraya geçin: